לקבל הלוואה בלי לעבור על דיני התחרות

לבדיקת זכאות מיידית

לקבל הלוואה בלי לעבור על דיני התחרות

קבלת הלוואה בלי לעבור על דיני התחרות – דיני התחרות נועדו להבטיח תחרות הוגנת בשוק ולמנוע מונופולים. קבלת הלוואה, לכאורה, אינה קשורה לתחום התחרות. עם זאת, ישנם מקרים בהם קבלת הלוואה עלולה להוות הפרה של דיני התחרות.

חוק ההגבלים העסקיים עבר לא מעט שינויים ותיקונים בשנים האחרונות, כך שדינים סבוכים ומפורטים הפכו אף יותר מורכבים משהיו. ההגדרה של החוק אמנם ברורה ומבוססת על הסדרת כללי התחרות בין גופים מסחריים או עסקיים בשוק החופשי. אך מה אם אתם לפני הקמה של עסק משלכם? איך תוכלו ליהנות מהלוואה מבלי לעבור על החוקים? ואיך תדלגו בקלות יחסית על מכשול הבירוקרטיה המאיים? כל התשובות בפנים. 

מהו חוק ההגבלים העסקיים?

במשך למעלה מ-30 שנים, אחד החוקיים החשובים ובעלי ההשפעה הגדולה ביותר בתחום הכלכלה, היא חוק ההגבלים העסקיים. מטרתו המרכזית והברורה של חוק זה, הינה להסדיר את כל מה שקשור לתחום המשפטי בהגבלת עסקים בכלכלה הישראלית, על מנת לקדם את התחרות הבריאה במשק המקומי וכן למנוע תחרות שאינה הוגנת.

בחסות אותו חוק שהצריך גם גופים גדולים שיאכפו אותו, קמו מוסדות גדולים ומשפיעים כמו הרשות להגבלים עסקיים ובית הדין להגבלים עסקיים. בשנת 2019, חלו שינויים ועדכונים לחוק שקיבל אף שם חדש וכעת נקרא – חוק התחרות. חוק זה בא לקיים את אותן המטרות של החוק שקדם לו ואף הרחיב את סמכותו הכוללת. 

מהי המטרה של חוק התחרות \ ההגבלים העסקיים?

הגבלים עסקיים כתחום משפטי רשמי קיים לשם יצירה של תחרות עסקית הוגנת וכך גם החוקים אשר יצאו בעקבותיו. המטרה היא לבסס כללי משחק ברורים לשם מניעה של תחרות שאינה הוגנת וכזו שמנצלת לרעה את כוחה על ידי גופים עסקיים גדולים כאלה ואחרים. 

בנוסף, חוק התחרות קיים לא פחות גם עבור צרכני הקצה. כלומר, על ידי יצירה של משק ישראלי תחרותי, חופשי ובריא, גם הצרכנים ייהנו מהורדות המחירים 'ומהמלחמה הבריאה' על תשומת הלב והכסף של כל צרכן וצרכן. 

איך פתיחה של עסק חדש קשורה לרשויות המס ודיני התחרות?

חוק התחרות או ההגבלים העסקיים מיועד בשביל ליצור לכולנו עולם טוב יותר, על ידי תחרות בריאה וחופשית של המשק המקומי. עם זאת, הצד הפחות נעים של החוק יכול להיחשף בפני אלו שעוברים עליו ומסתכנים בעבירה פלילית. וכידוע, אי-ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש. 

כך למעשה נוצר מצב בו אנשים רבים שרוצים לפתוח עסק עצמאי, נתקלים בחומות בצורות של בירוקרטיה ופרוצדורות מורכבות מצד אחד, ומפחד וחשש לעבור על דיני התחרות, להסתבך עם רשויות המס ולהסתכן בעבירה פלילית מצד שני, שיכולה להוביל למקומות אליהם אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע. 

מה היא המשמעות של חוקי ההגבלים העסקיים?

תחומי הפעילות המרכזיים של ההגבלים העסקיים וחוק התחרות מתקיימים במספר מקומות מרכזיים:

  • הסדרים כובלים: הסדר שנעשה בין אנשים המנהלים את אותו סוג העסק ושעל פיו נאסר עליהם לתאם מחירים על שירותים, על מוצרים או על נכסים מסוימים. בנוסף, נאסר עליהם גם לחלק את השוק בהם הם פועלים בינם לבין עצמם או לתאם את הרווח שיופק.
  • מונופולים וקבוצות ריכוז: מונופול נחשב לכזה במידה והוא מרכז יותר ממחצית האספקה של מוצר או שירות מסוים. קבוצת ריכוז היא קבוצה קטנה של עסקים החולשת על תחום מסוים. את שני המקרים האלו באים ההגבלים העסקיים למנוע.
  • מיזוג חברות: חוק התחרות אוסר על מיזוג בין חברות במקרים שונים. למשל, במקרה בו קיים איום על רמת המחירים של השירות או המוצר, קיים איום של האיכות או שקיים חשש לגבי היקף השירות או כמות האספקה המיועדת.

הדרך הבטוחה לפתיחת עסק חדש ולקבלת הלוואה בצורה חוקית

כאשר אתם לפני פתיחה של עסק חדש, יש לכם לא מעט על הראש. לחצים, חששות, שאיפות וחלומות – הכל מתערבב יחד ומזדקק לרגע אחד בו אתם בשעה טובה פותחים את העסק עליו עבדתם כל כך הרבה. 

כאשר אתם בוחרים בייעוץ וליווי משפטי של עורך דין המתמחה בנושא ההגבלים העסקיים, אתם יכולים להוריד מעצמכם דאגות רבות. כיום, גם על עסקים קטנים כגדולים, מוטלים לא מעט דיני הגבלים עסקיים שמחייבים כל בעל עסק לערוך בדיקה מקיפה לפני פעולות שונות כמו למשל קבלת הלוואה ווידוא, שהיא אינה עוברת על דיני התחרות.

אף אחד מאיתנו לא רוצה להסתבך עם רשויות המס בשום שלב, לכן עורך דין מקצועי ומנוסה לצדנו לא רק חוסך מאיתנו זמן רב של טיפול בנושאים הבירוקרטיים, אלא גם שומר שנעשה את הכל בצורה קלה יותר, חוקית וכזו שתיקח אותנו קדימה.

הלוואה חוץ בנקאית לפתיחת עסק: יתרונות וחסרונות

הקמת עסק חדש היא צעד מרגש ומאתגר כאחד. לצד התשוקה והרעיונות, עומדים יזמים רבים בפני קשיים מימוניים. הון עצמי לא תמיד זמין, והבנקים נוטים להירתע מלהעניק הלוואות למיזמים חדשים. כאן נכנסות לתמונה הלוואות חוץ בנקאיות, המציעות פתרון מימון זמין וגמיש.

יתרונות:

  • גמישות: חברות חוץ בנקאיות מציעות מגוון רחב של מסלולי הלוואה, עם תנאים גמישים יותר מאשר הבנקים. ניתן לבחור סכום הלוואה, ריבית, ותקופת החזר בהתאם לצרכים הייחודיים של העסק.
  • זמינות: תהליך קבלת הלוואה חוץ בנקאית הוא לרוב מהיר ופשוט יותר מאשר בבנק. ניתן לקבל אישור תוך מספר ימים, לעיתים אף ללא צורך בביטחונות.
  • סיכוי גבוה יותר לאישור: חברות חוץ בנקאיות נוטות להיות פחות מחמירות בקריטריונים לאישור הלוואות, בהשוואה לבנקים. גם יזמים ללא היסטוריה פיננסית חזקה עשויים לקבל הלוואה.
  • מימון לכל מטרה: ניתן להשתמש בהלוואה חוץ בנקאית לכל מטרה עסקית, כגון רכישת ציוד, שכירת משרד, מימון פעילות שוטפת ועוד.

חסרונות:

  • ריבית גבוהה יותר: ריבית ההלוואה החוץ בנקאית תהיה לרוב גבוהה יותר מאשר ריבית ההלוואה הבנקאית.
  • עמלות: ייתכנו עמלות נוספות הקשורות להלוואה, כגון עמלת פתיחת תיק, עמלת עריכת מסמכים ועוד.
  • סיכון גבוה יותר: הלוואה חוץ בנקאית כרוכה בסיכון גבוה יותר עבור היזם. אי עמידה בהחזרים עלולה להוביל להליכי גבייה ואף להליכי פשיטת רגל.

הלוואה חוץ בנקאית יכולה להיות פתרון מימון יעיל עבור יזמים המעוניינים להקים עסק חדש. עם זאת, חשוב להיות מודעים ליתרונות ולחסרונות לפני נטילת הלוואה.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

הלוואה לבעלי bdi שלילי

הלוואה לבעלי bdi שלילי

הלוואה לבעלי BDI שלילי: אתגרים והזדמנויות בעולם הפיננסי, דירוג ה-BDI (Bank Deposit Index) משמש כמדד מרכזי לחישוב הריבית שתשולם על הלוואות. BDI שלילי מצביע על

קרא עוד »
מימון לרכב גיל 18

מימון לרכב גיל 18

מימון רכב גיל 18 : לנהוג בזהירות פיננסית בדרך הנכונה רכישת רכב בגיל 18 היא צעד משמעותי המעניק חופש ותחושת עצמאות. עם זאת, חשוב לזכור

קרא עוד »
הלוואות למוגבל בבנק

הלוואות למוגבל בבנק

הלוואות למוגבל בבנק : קרן הצלה או בור ללא תחתית? מציאות כלכלית קשה עלולה להוביל רבים מאיתנו למצב של הגבלת חשבון בבנק. מצב זה, בו

קרא עוד »
הלוואה בהוראת קבע

הלוואה בהוראת קבע

הלוואה בהוראת קבע היא סוג של הלוואה חוץ בנקאית, המורחבת בדרך כלל למקבלי ההטבות. מדובר בהעברה אוטומטית מתואמת מראש של כספים מחשבון המלווה לחשבון הלווה,

קרא עוד »
הלוואה מיידית במזומן

הלוואה מיידית במזומן

הסקירה בוחנת את הרעיון של הלוואה מיידית במזומן, פתרון פיננסי המבטיח גישה מיידית למזומן. הוא דן בהיבטים שונים, כולל היתרונות שלו, מלכודות פוטנציאליות, תהליך הבקשה

קרא עוד »
גמ"ח הלוואות

גמ"ח הלוואות

גמ"ח הלוואות הוא מוסד פיננסי חוץ-בנקאי יהודי-מסורתי שייעודו מתן הלוואות ללא ריבית לנצרכים. הגמ"ח הוא מוסד מסורתי ותיק שהתקיים בסמוך לקהילות יהודיות רבות, וממשיך להתקיים

קרא עוד »
זמינים 24/7